7 Oct 2014

Aidil adha

AssalamualAikum... Blm terlambat rasa nya nak wish happy eid adha. Today i went to office as usual. Jalan sedikit lengang n kebetulan student uni cuti so senang nak park kereta. Agaknya ramai staff amik cuti barangkali. 

Begini ler kalu raya d perantauan. Tengok gmbr atas tu, look like oversea scenery. Padahal, kat KL je tu.. Muahahahaha...aku tangkap gmbr ni dari dlm keta.. Pusing2 KL after sedap mencekik juadah raya d rumah sendiri. 


Mula2, malas nak masak. Coz i need to pack everything, nak extend n renovate. Bila tu? Tu x tau lagi.. Kena tanya hubs. Tapi kena pack awal2 mana yg jarang guna sb jadual kerja makin ketat.. Last minute, packing mmg menempah kelam kabut jawab nya. Kat rumah, aku yg paling byk harta karun kat dapur. Loyang kek koleksi pinggan mangkuk mak ai! Where to sumbat?! 


Alhamdulillah, jadi jugak kari ayam versi kampung debak! My origin kampung. Where's the place? Cer google ;)


Ni menu wajib for my hubs! In da making of....


Ayam masak merah done! Alhamdulillah!


Satay kite tempah dari wak Rabu. Yup! Nama penjual satay tu wak Rabu. Hubs mmg pelanggan tetap satay wak rabu.


Yang ni aku masak jugak. Menu wajib from kampung: malam buta cal my sia request for recipe. Resepi mudah, tapi aku lupa the exact ingredients. Unfortunately, the taste was not delicious like what my mom n my sis did. Bukan salah recipe, tapi salah hati. Hati ayam yg aku beli x fresh, rasa mcm hanyir2. End up, it ruin the taste. 


Itu je.. Xoxo. 







No comments: